Na een dikke week Addis

18 april 2010 - Addis Abeba, Ethiopië

Hallo Allen

ik wilde eigenlijk gister al een berichtje postem maarja er was geen stroom te krijgen. we zijn zelfs helemaal naar het centrum gegaan met een taxi busje. maar daar was ook geen stroom erg raar. bij deze dan toch. We hebben een pinautomaat gevonden, de eerste dag zijn we in het Hilton geweest. daar bij de pinautomaat stond aangegeven dat je op meer locaties kan pinnen. dat zijn meestal de grote hotels maar ook zelfs een paar ATM machines op straat. maar dan ga ik toch liever even naar het Hilton of Sheraton.

Wat intenet betreft dat kan ook in de lounge van het Sheraton, hebben we van de week ook gedaan, kost je dan wel 95 Bir ( 5 Eur ) per uur maar dan werk je wel lekker op je eigen laptop. zag trouwens gister dat het bij internetshops in het centum ook mogelijk is om wifi te gebruiken. maar dat zal wel een treurige snelheid zijn. hier haal je een download van 5 kb/s dus ik ben bang dat het uploaden van foto’s ook een beetje een punt word maar dat doe ik dan alsnog wel een keertje in het Sheraton ofzo.

het Sheraton is de enige plaats in de stad tot nu toe waarvan ik vond dat het er wel goed verzorgd uit zag. Dat is echt nergens zo. Wat een chaos. ik ga echt foto’s sturen al vind ik het af en toe een beetje lastig om foto’s te maken. helemaal met zo’n vette Canon natuurlijk. heb het gevoel dat je dan echt word bekeken. maar elke keer als je stil blijft staan op straat word je wel door iemad aangeklamt. je word er echt gek van, als je gewoon doorloopt kun je ze wel negeren maar als je stil gaat staan ben je de lul. Sommigen vragen meteen om geld anderen maken een praatje. afgelopen zondag kwamen we op straat een jongen tegen die echt goed engels sprak en on bijna de hele dag heeft vergezelt door de stad en ons allerlei dingen liet zien. eerst dacht ik wel een beetje dat hij iets wilde maar later vertelde hij dat hij recht studeerde en het goed voor zijn engels vond om met ons op te trekken. was erg leuk en hij heeft ons veel laten zien. maar aan het eind van de dag wilde hij toch cd’s ophalen vanuit huis om die aan ons te verkopen. kortom zo’n vriendschap gaat toch om je geld, Bah!

Morgen willen we naar het noorden van het land gaan, even de stad uit en genieten van de natuur. we willen naar Bahir Dar wat aan Tana Lake ligt. vanuit het Tana-lake ontspringt de Blauwe Nijl (google afbeeldingen ‘Blue nile falls’ ) die liggen vlak onder Tana lake ook liggen er in en rond het meer veel kerken moet erg mooi zijn. Vandaar willen we naar Lalibela (ook wel het 8ste wereldwonder genoemd) 12 kerken die allemaal uit de rotsen zijn gehakt (google maar) dan zijn we ergens na het weekend weer terug. dat was het wel even ik probeer een weblogje op te starten maar zelfs text uploaden is al bijna teveel gevraagt laat staan foto’s we proberen volgende week wel een ander internetcafe. Tot dan ! Groet Janneke & Marijn