Verhuizen, Dierentuin & Koninginnedag

30 april 2010 - Addis Abeba, Ethiopië

Hier nog een bericht uit het inmiddels weer lekker zonnige Addis. Het nieuws van vandaag is dat we gaan verhuizen! Dat luxe huis van de foto gaan we veruilen voor een kamertje in Wim's Holland House! We kregen van Hilde (die we in Lalibela ontmoeten) de tip om is te gaan kijken bij Wim omdat we daar misschien iets goedkoper zouden kunnen huren, dus zijn we daar afgelopen week is langs gegaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Bij Wim krijgen we een kamertje en kunnen we gebruik maken van de keuken die bij de bar zit om onze ontbijdjes te maken en eventueel af en toe wat te koken. verder verhuurt hij standplaatsen aan overlanders (mensen die over land, met de auto veelal vanuit Europa hier naartoe reizen) en kamers voor backpackers. Ouders maak u niet druk want de veiligheid is hier ook OK, de compound bevind zich op het voormalig spoorweg terrein dat onder toezicht staat van de federale politie en daarnaast word Wim's plek ook nog eens door particulier ingehuurde bewaking in de gaten gehouden.  Kortom het lijkt ons een leuke, gezelliger, veilige en interessante plek om een tijdje te wonen. (we verhuizen waarschijnlijk 7 mei)

Afgelopen dinsdag zijn we naar het zwembad geweest, daar is er volgens ons maar 1 van in de stad en dat is bij het Sheraton Hotel. Je weet niet wat je daar ziet aan luxe, je betaald alleen voor het zwembad door de week al 120 Birr (Eur 6.50) in het weekend nog meer. Dat is echt een hele bak geld hier, maarja af en toe een keertje zoiets sjieks doen moest volgens ons kunnen en is ook wel is fijn dat je niet constant aangeklamt word door bedelaars en verkopers en gewoon naar een toilet kan waar de poep niet aan de muren word afgeveegt bij gebrek aan wc-papier.

De Afgelopen dagen is Janneke Druk in de weer met de start van haar onderzoek, vandaag is ze langs een derde en vierde organisatie gegaan om te praten over haar scenario's waarop ze later de interviews zal baseren. gesprek een en twee heeft ze de afgelopen dagen gehad en en bij de instellingen waar ze vandaag was heeft ze maadag een afspraak. het komt dus op gang hier!

Vandaag ben ik, Marijn, om de verveling tegen te gaan zonder Janneke is een dagje alleen naar de dierentuin gegaan en werk ik onze blog bij met zeer recente foto's. Het is echt zo'n dierentuin zoals ik die hier verwacht had, kooien met apen, kooien met vogels, kooien met konijnen, kooien met leeuwen en twee loslopende gazellen. Iedereen die hier naar de dierentuin gaat komt eigenlijk vopor de leeuwen, vandaar ook de naam 'Lion Zoo' De beesten zitten in niet al te grote verblijven en hebben behalve de betonnen plaat waarop ze lopen geen kant om op te gaan. nouja laat ik maar hier maar niet te lang bij stilstaan en hopen dat we die leeuwen over twee maanden in Kenia in de natuurlijke omgeving te kunnen zien.

Maar vandaag is het natuurlijk koninginnedag en ik loop dus al de hele dag met mijn fel-oranje Beatrix-shirt door de stad :) zoals op deze foto. vanavond zijn we uitgenodigd op de Nederlandse ambasade hier in Addis voor een koninginnedag receptie. Ik heb er best wel weer is zin in een Nederlands feestje (hehe). we zullen zien.

Dat was het voor nu ik ga vast ergens een biertje drinken in de zon. Tot de volgende blog!

kus Janneke & Marijn

1. Allard:
    30 april 2010
    Hoi stelletje,

Hier vanochtend regen gehad op oranje-dag, vanmiddag wordt beter!? Veel plezier op het feestje van de ambassade (kan je je favoriete bier drinken (Heineken toch??).
    Kusjes, Allard.
  2. Aafke:
    1 mei 2010
    Hi Janneke en Marijn,

Ik was vanochtend vroeg nog niet helemaal helder en heb met mijn suffe kop mn werk telefoon aan een collega meegegeven die vandaag naar Kampala is vertrokken. Niet zo slim want daar had ik jullie nummer natuurlijk in opgeslagen. Ben ook bang dat ik jullie villa niet direct terug kan vinden ;-). Hebben jullie nog zin in een tripje morgen of maandag? Lijkt me leuk! Ik logeer in t Panorama hotel: +251-11-6616070, email [email protected] of nl mob: 06-52306334.

Liefs Aafke
  3. Frans Kroon:
    2 mei 2010
    Proud to be a Tukker? FC Twente Landskampioen!!

Hoe was jullie Koninginnedag? Hier rustig verlopen. Tuin Burger geweest: leuke muziek en gezellig in de stad. Van Oranje gister, gaat heel Twente nu over op de kleur: Rood met het Twentse Ros!
    Grtz en succes met verhuizen! Pa.
  4. Floor:
    2 mei 2010
    Aloha!

Was het feestje op de ambassade leuk? Ben benieuwd. In Deventer was het gezellig. Gelukkig was het 's avonds droog en kon ik lekker bandjes kijken. Chef'Special was echt te gek, iedereen was blij en het was lekker druk. Vandaag is de Heksenjacht weer van start gegaan. Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn ;-). Marijn, heb je mijn smsen van het weekend gehad? De kaartjes voor Into The Great Wide Open zijn binnen! Net op de valreep, want een uur later waren ze uitverkocht (op dezelfde dag dat de voorverkoop startte). Met de camping ben ik nog bezig, die site is overbelast, haha. Staat het huisje wat jullie gaan verlaten op die foto met de handwas? xxx
  5. joopenellie:
    4 mei 2010
    wij volgen jullie dus nogmaals succes met studie- rondkijken en ? feesten.
    groetjes uit overasselt
  6. Melanie:
    5 mei 2010
    Dag Janneke en Marijn,

Eindelijk de tijd gevonden om eens goed jullie weglog te bekijken. Echt heel erg de moeite waard. Leuk om hier in Nederland toch vrij goed te kunnen volgen wat jullie daar allemaal uithalen (wat jullie in ieder geval willen dat wij weten over wat jullie uithalen!! kunt natuurlijk wel je eigen censuur toepassen). Klinkt wel gezellig waar jullie naartoe gaan verhuizen. Leuk om zo met anderen in contact te komen. Wij blijven jullie in ieder geval volgen. Heel veel succes en plezier Liefs uit Wijchen